Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ/ΣΤΑΘΜΙΣΗ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

Το Ελληνικό WISC-III είναι η ελληνική έκδοση της κλίμακας νοημοσύνης Wechsler Intelligence Scale for Children-III για παιδιά 6-16 ετών. Το τεστ σταθμίστηκε στο Ψυχομετρικό Εργαστήριο του Τμήματος Ψυχολογίας (τότε "Πρόγραμμα Ψυχολογίας") και ολοκληρώθηκε το 1997 (Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα). Υπεύθυνοι στάθμισης: Δ. Γεώργας, Ι. Ν. Παρασκευόπουλος, Η. Ν. Μπεζεβέγκης, Ν. Δ. Γιαννίτσας. Στον Οδηγό εξεταστή περιλαμβάνονται τόσο οι αναλυτικές οδηγίες χορήγησης όσο και οι πίνακες των Τυπικών βαθμών (ανά ηλικιακό τετράμηνο), των Αναπτυξιακών Ηλικιών, καθώς και των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων. Η στάθμιση του τεστ συνοδεύτηκε από μελέτες εγκυρότητας που ακολούθησαν οι οποίες και συμπεριέλαβαν μια ευρεία διαπολιτισμική μελέτη του WISC-III. Η πρώτη φάση αυτής της μελέτης ήταν το διαπολιτισμικό Συμπόσιο που διοργάνωσε ο J. Georgas με τη συμμετοχή των L. Weiss, D. Saklofske, J. Gregoire, F. van de Vijver, και πολλών άλλων, στο Graz της Αυστρίας το 1999 (τίτλος Συμποσίου: Adaptation  and  Standardization  of  the  WISC-III  in  DifferentCultures. στο Συνέδριο: Joint European Conference  of  the International  Association for  Cross-Cultural  Psychology  and  the  International  Test  Commission: "Cultural  Diversity  and  European  Integration") και μέσω του οποίου συγκεντρώθηκαν τα σταθμικά δεδομένα από 13 χώρες. Με βάση τα πορίσματα του Συμποσίου και τα διαθέσιμα διαπολιτισμικά δεδομένα στάθμισης από τις 13 χώρες, προέκυψε σε δεύτερη φάση ο Τόμος "CultureandChildren'sIntelligence: Cross-cultural  analysis of  the WISC-III." San-Diego, CA: Academic Press. ISBN 0-12-280055-9. Τέλος, το 2004, οι Γιαννίτσας και Μυλωνάς δημοσίευσαν στο επιστημονικό περιοδικό "Ψυχολογία" [11(3), 422-443] εκτενή μελέτη για την παραγοντική δομή του Ελληνικού WISC-III με τίτλο "Ανάλυση παραγόντων για το Ελληνικό WISC-III: Τομείς γνωστικής ανάπτυξης".